درک کارکردها و مزایای یک جلسه کاری و نحوه اجرای موثر آنها می تواند فواید قابل توجهی برای شرکت ها داشته باشد. با برگزاری جلسات اصولی و موفق می توان شرکت ها و سازمان ها را در جهت استاندارهای جهانی و دستاوردهای موردنظر هدایت کرد.

 
یک جلسه کاری زمانی صورت می گیرد که گروهی از متخصصان دور هم جمع شوند تا درمورد یک مشکل بحث کنند، به دنبال یک راه حل باشند، تغییرات را بررسی کنند یا موفقیت یک سازمان را جشن بگیرند.
جلسات کاری می تواند بین مدیران و کارکنان شرکت، نمایندگان شرکت و مشتریان و یا رهبران بخش و اعضای تیم آن ها برگزار شود.
 
منبع: