بازاریابان محتوای باهوش از تقویم‌های محتوا استفاده می‌کنند. استفاده از تقویم محتوا با مزایای زیادی همراه است. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

 

۱. تقویم محتوا باعث ایجاد ثبات می‌شود

چه بخواهید یا نخواهید، به‌محض اینکه انتشار محتوا را شروع و بازدیدکننده جذب می‌کنید، باید از نظر زمان و تناوب ثبات داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر هفته‌ای دو پست وبلاگ در روزهای دوشنبه و چهارشنبه منتشر می‌کنید، مخاطبان شما انتظار دارند که این تناوب را حفظ کنید.

 ۲. می‌توانید از قبل برای محتوای حساس به زمان برنامه‌ریزی کنید

برخی موضوعات محتوایی باید در یک ‌زمان خاص منتشر شوند تا اثربخشی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، محتوایی که تعطیلات را مورد هدف قرار می‌دهد، حساس به زمان است. بنابراین استفاده از تقویم محتوا به شما امکان می‌دهد محتوای حساس به زمان را پیش از موعد ترسیم کنید. و به این ترتیب زمان کار را از قبل برنامه ریزی کنید.

 ۳. با نقاط عطف برند/شرکت همسو شوید

محتوا باید رویدادهای مهم مانند راه‌اندازی محصول و تبلیغات جدید را تقویت کند. در طول سال‌ها مشاوره به شرکت‌ها در خصوص نحوه تولید محتوا، مشخص‌ شده که بسیاری از شرکت‌ها هنگام گنجاندن نقاط عطف شرکت در تقویم محتوای خود، فرصت‌های زیادی را نادیده می‌گیرند. رویدادهای مهم مانند راه‌اندازی محصول، سالگردها، دستاوردهای کلیدی، استخدام افراد شناخته‌ شده و غیره باید در تولید محتوا گنجانده شوند. بر اساس مشاهدات من، حتی اگر این موضوعات در مقایسه با انواع دیگر محتوا « کمتر هیجان‌انگیز» هستند، اما آن‌ها برای ایجاد هویت و برجسته شدن یک برند بسیار مفید هستند.

 ۴. تقویم محتوایی مشارکت در بین اعضای تیم را آسان‌تر می‌کند

اگر چندین عضو در تیم شما محتوا یاد می‌کنند، تقویم محتوای شما می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مشارکتی عمل کند تا افراد بتوانند ایده‌های موضوعی خود را در آن اضافه کنند.

 ۵. یک بایگانی از تمام مطالب منتشر شده دارید

شما در یک مقطع زمانی می‌خواهید بدانید که قبلا چه موضوعات محتوایی را منتشر کرده‌اید و چه زمانی. تقویم محتوای شما می‌تواند به این امر کمک کند. به‌علاوه، یک فهرست از دارایی‌های محتوایی موجود در اختیار شما قرار می‌دهد، تا اگر بخواهید آن‌ها را دوباره استفاده یا منتشر کنید، به‌راحتی در دسترستان باشند. همچنین می توانید از نرم افزار آنلاین بایگانی موجود در سایت یار نیز استفاده کنید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d9%85-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7/